Redukcja kosztów paliwa jest jednym z największych wyzwań dla producentów samochodów, przewoźników i kierowców. Wszystkim chodzi o to samo: samochód musi palić coraz mniej, by niższe były rachunki za paliwo. A gdyby tak zmienić podejście do problemu i zamiast drogiej ropy, stosować tańsze o ponad 50% LPG? Instalacje LPG do silników diesla są obecnie jedynym skutecznym i dostępnym na rynku sposobem na widoczne obniżenie kosztów paliwa. Z docierających od użytkowników informacji wiadomo, że instalacja STAG DIESEL pozwala obniżyć koszty paliwa nawet o 25%. Co ważne, montaż takiej instalacji jest znacznie tańszy niż zakup nowego, oszczędniejszego samochodu.
Jak działa STAG Diesel ?
Zasada działania instalacji gazodiesla jest prosta i polega na jedno-czesnym zasilaniu silnika gazem i olejem napędowym. Instalacja STAG DIESEL podaje niewielką dawkę LPG do układu dolotowego silnika, zwykle przed turbiną. Gdzie zatem zysk? Źródłem oszczędności jest zastąpienie części drogiej ropy, tańszym o ponad połowę LPG! Dodanie gazu do powietrza powoduje także dokładniejsze spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. W efekcie wzrasta sprawność silnika, a co za tym idzie jego moc i moment obrotowy od 10 do aż 30%. Dla każdego ważne jest by instalacja LPG nie powodowała awarii silnika. To naturalna obawa. Przeprowadzony test długodystansowy pod niezależnym nadzorem Politechniki Białostockiej udowodnił, że instalacja STAG DIESEL nie niszczy silnika.
Od busa do czołgu
Dzięki przemyślanym rozwiązaniom, instalację STAG DIESEL można montować w każdym silniku diesla bez względu na technologię wtrysku. Nie ma znaczenia czy w układzie wtryskowym pracuje pompa, pompowtryskiwacze czy CammonRail. Nie ma też znaczenie pojemność czy moc silnika ani wielkość auta. Uniwersalność tego rozwiązania pokazują różnorodne zlecenia montażu: od nowoczesnego kombajnu, poprzez 500-konny zestaw czy ciągnik rolniczy aż po zabytkowy czołg.
Dlaczego?
Różne są powody montażu instalacji gazowej. Dla jednych ważne będą oszczędności. Ich wielkość zależy od charakteru pracy auta. Szczególne powody do zadowolenia będą mieć wszyscy, którzy jeżdżą w dalekie trasy. Spokojna jazda i jednostajne obciążenie silnika sprzyjają oszczędzaniu. Różnica w kosztach paliwa może przekroczyć w takiej sytuacji nawet 25%. Wiadomo, że im większy i bardziej paliwożerny silnik, oszczędności będą większe. Jest także inny powód montażu instalacji STAG DIESEL: znaczny wzrost mocy. Na tym, najbardziej zależy rolnikom czy np. pasjonatom jazdy w terenie, dla których skokowy wzrost mocy jest ważniejszy niż spodziewane oszczędności.
Zastosowania STAG Diesel:
- samochody dostawcze
- samochody ciężarowe
- autobusy
- ciągniki i maszyny rolnicze
- maszyny budowlane
- agregaty prądotwórcze
STAG Diesel to:
- niższe do 35% kosztów paliwa
- wyższa do 30% moc silnika
- ograniczenie cząstek stałych w spalinach
- zwiększony zasięg dzięki ON + LPG
Auto | Spalanie ON | Spalanie ON + LPG | Oszczędności w zł na dystansie 10 000km |
---|---|---|---|
OSOBOWE | |||
BMW 530d | 8,5l | 3,8l ON + 5,3l LPG | 1 020zł |
Renault Laguna 1,9 DCI | 6,5l | 3,5l ON + 3,5l LPG | 630zł |
TERENOWA | |||
Mitsubishi Pajero 3,2 | 12l | 4,5l ON + 8l LPG | 1 710zł |
Toyota Hilux | 10l | 6,6l ON + 3,5l LPG | 740zł |
DOSTAWCZE | |||
Fiat Ducato 3,0 | 12l | 9l on + 4l LPG | 728zł |
Iveco Daily 2,8 | 17l | 10,4 ON + 6,7 LPG | 1 560zł |
Mercedes Sprinter 2,2 | 14l | 8l ON + 7l LPG | 1 260zL |
Renault Trafic 1,9 100 | 7,7l | 4,1l ON + 3,9l LPG | 800zł |
CIĘŻAROWE | |||
Ivecp Traller 410 6×6 | 43l | 29l ON + 18l LPG | 6 100zł |
MAN TGS 19.400 | 42l | 21l ON + 21l LPG | 5 040zł |
MAN TGL 12.240 | 20l | 10l ON + 14 LPG | 1 620zł |
Renault Premium 450 DXi | 36l | 27l ON + 12l LPG | 1 590zł |
Scania R420 | 35,5l | 25,5l ON + 11,5l LPG | 2,120 |
Volvo FH 12 380 | 43l | 33l ON + 12l LPG | 2 020zł |
MASZYNY BUDOWLANE i ROLNICZE (mth) | |||
Ładowarka XCMG | 30l | 15l ON + 15l LPG | 35 900 (1000mth czyli 125 dni czyli ok. 4 m-ce) |
John Deere 130 KM | 14l | 7l ON + 7l lPG | 16 900zł (1000mth czyli 125 dni czyli ok. 4 m-ce) |
Ceny z sierpnia 2017: LPG – 1,89 zł/l, ON – 4,29 zł/l