Technologia Stag Diesel

Poznaj
Technologię

STAG DIESEL jest to innowacyjna instalacja gazowa, przeznaczona do współpracy z wszelkiego rodzaju silnikami diesla. Doskonale współpracuje zarówno z jednostkami wysokoprężnymi wyposażonymi w układ wtryskowy typu: pompa-wtryskiwacz, pompowtryskiwacze czy Cammon Rail. Równie dobrze system STAG DIESEL współpracuje z silnikami spełniającymi normę Euro 6 jak i starszymi.

W pojazdach z zamontowaną instalacją STAG DIESEL wzrasta moc silnika, a dzięki zastąpieniu drogiej ropy tanim gazem, spadają koszty paliwa. Zauważalne jest także mniejsze dymienie z rury wydechowej. Dzieje się to za sprawą zwiększonej sprawności spalania paliwa w silniku.

Dzięki zaawansowanej technologii, instalacja STAG DIESEL, podczas montażu, nie wymusza jakichkolwiek ingerencji w konstrukcję silnika, gdyż wszystkie jej elementy składowe pracują na zasadzie urządzeń peryferyjnych, wspomagających uzyskanie oszczędności, a nie zmieniających sposób pracy silnika.

Instalacja STAG DIESEL jest produktem wyłącznie polskim. Wszystkie najważniejsze jej elementy opracowane i przetestowane zostały przez inżynierów i konstruktorów firmy AC S.A. z Białegostoku, która od wielu lat jest liderem instalacji LPG w Polsce. Z sukcesem firma działa także na ponad 50, wymagających rynkach na całym świecie: od USA i kraje Unii Europejskiej, po egzotyczne kraje dalekiego wschodu.

Sprawdź
Zastosowania STAG DIESEL
Samochody dostawcze
Samochody Ciężarowe
Autobusy
Ciągniki i maszyny rolnicze
Maszyny budowlane
Agregaty prądotwórcze
Sprawdź
STAG DIESEL

Montując instalację STAG DIESEL zyskujesz wzrost mocy i niższe koszty paliwa. Jednym z efektów inwestycji w system STAG DIESEL jest znaczące zwiększenie zasięgu pojazdu. Za sprawą dodatkowego zbiornika LPG, kierowca zwiększa zapas paliwa (ON oraz LPG), dzięki czemu jest w stanie pokonać dłuższy dystans. W zależności od rodzaju pojazdu, zużycia paliwa, wielkości zbiornika na olej napędowy oraz zbiornika LPG możliwe jest zwiększenie zasięgu od 30 do ponad 50 – 60%.

Instalacja STAG DIESEL jest produktem wyłącznie polskim. Wszystkie najważniejsze jej elementy opracowane i przetestowane zostały przez inżynierów i konstruktorów firmy AC S.A. z Białegostoku, która od wielu lat jest liderem instalacji LPG w Polsce. Z sukcesem firma działa także na ponad 50, wymagających rynkach na całym świecie: od USA i kraje Unii Europejskiej, po egzotyczne kraje dalekiego wschodu.

  • Instalacja STAG DIESEL składa się z bardzo dokładnie zaprojektowanych i przebadanych elementów własnej konstrukcji. Warto podkreślić, że niemal wszystkie elementy instalacji STAG DIESEL są produkowane w Polsce, we własnej, nowoczesnej fabryce. Dzięki drobiazgowej kontroli jakości, marka STAG stała się synonimem trwałości, co jest najważniejsze z punktu widzenia użytkownika. Jedynie kilka komponentów: czujnik spalania stukowego, sonda lambda, termopara czy przetwornica pochodzi od uznanych producentów zewnętrznych, np. BOSCH.

    SPRAWDŹ ELEMENTY INSTALACJI STAG DIESEL

  • W trosce o najwyższą jakość, instalacje STAG DIESEL oferowane są jako gotowe zestawy montażowe, zwierające wszystko czego potrzeba podczas montażu instalacji w samochodzie z silnikiem diesla. Dlaczego? Bo najważniejsza jest jakość. Przygotowując przemyślane w najdrobniejszym szczególe zestawy montażowe STAG DIESEL, zawierające m.in. czytelne instrukcje czy płyty z oprogramowaniem, bierzemy na siebie odpowiedzialność za odpowiedni dobór i prawidłowe działanie każdego komponentu. Warsztat, otrzymuje rozwiązanie dopięte na ostatni guzik.

    Przygotowane zestawy montażowe STAG DIESEL skracają czas konwersji, co jest szczególnie ważne w firmach transportowych. Wiemy, że każdy postój to stracony czas i pieniądze. Opracowane przez nas zestawy redukują czas montażu i ryzyko popełnienia błędów. W razie jednak jakichkolwiek problemów, doświadczony zespół wsparcia technicznego STAG DIESEL pozostaje do dyspozycji mechaników.

    Przygotowane zestawy są w pełni powtarzalne, co pozwala serwisować instalację STAG DIESEL w każdym z warsztatów sieci serwisowej STAG DIESEL, bez względu na miejsce montażu. Dzięki takiemu rozwiązaniu, podobnie jak serwisy pojazdów czy maszyn rolniczych, jesteśmy zawsze blisko użytkownika, gdziekolwiek on jest.

  • Standard montażu STAG DIESEL to unikatowa inicjatywa, mająca na celu standaryzację usług i budowę jednolitej sieci serwisowo-montażowej, dzięki czemu minimalizowane są przypadki popełniania błędów przez montażystów.

    Dzięki coraz większej popularności instalacji STAG DIESEL, rozwijana jest baza podręczników montażowych dla warsztatów, które stanowią wzorzec i źródło wiedzy o najlepszych sposobach konwersji zasilania w konkretnych modelach samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, maszyn rolniczych czy budowlanych. Jest to także doskonały materiał do ciągłego podwyższania swych kwalifikacji przez mechaników sieci STAG DIESEL.

    Opracowana przez dział techniczny STAG DIESEL dokumentacja montażowa obejmuje m.in. opisy, zdjęcia, porady i uwagi dotyczące montażu, prawidłowej regulacji czy informacje o napotkanych problemach wraz z poradami jak je przezwyciężać.

    STANDARD MONTAŻU STAG DIESEL pozwala także na unifikację usług serwisowych, gdyż sposób montażu instalacji gazowej, bez względu na warsztat pozostaje zbliżony, co przekłada się na prostszą diagnostykę i szybszą naprawę. W efekcie, klient obsłużony jest szybciej, sprawniej i oczywiście taniej.

  • Technologia jednoczesnego zasilania silników diesla olejem napędowym i gazem nie jest nowa. Wyższa moc, niższa emisja spalin i co najważniejsze niższe koszty eksploatacji to najważniejsze powody, dla których technologie gazodiesla stały się atrakcyjne dla globalnych graczy produkujących układy zasilania do silników wysokoprężnych. W zależności od tego jakie paliwo gazowe jest popularniejsze, producenci, na różnych rynkach oferują instalacje wykorzystujące LPG lub gaz ziemny (CNG, LNG, biometan).

    Potentat w branży motoryzacyjnej, firma BOSCH, wraz z nowozelandzką firmą DieselGas International Company opracowały ciekawą instalację do silników diesla, pozwalającą na zastąpienie ropy, gazem ziemnym w silnikach z mechanicznym układem wtryskowym. Kolejnym krokiem był system dedykowany do silników z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa. W efekcie możliwe okazało się spełnienie normy Euro 6 bez konieczności zastosowania filtra cząstek stałych (DPF).

    Innym wielkim koncernem oferującym silniki zasilane gazem i olejem napędowym jest amerykański Cummins, który wraz z kanadyjskim Westportem, produkują system wtrysku bezpośredniego ON i metanu za pomocą wspólnego wtryskiwacza.

    W tym zacnym gronie znalazł się system STAG DIESEL, który na światowych rynkach oferowany jest w dwóch wersjach: dedykowanej do pracy na LPG oraz wersji metanowej (CNG lub LNG).

    Prekursorem idei gazodiesla wśród producentów ciężarówek w Europie jest VOLVO, które swym modelem FM Methane Diesel wyznacza nowe standardy ochrony środowiska i redukcji kosztów paliwa przy zachowaniu wysokiej mocy silnika.

Masz pytanie?
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy