Redukcja kosztów paliwa jest jednym z największych wyzwań dla producentów samochodów, przewoźników i kierowców. Wszystkim chodzi o to samo: samochód musi palić coraz mniej, by niższe były rachunki za paliwo. A gdyby tak zmienić podejście do problemu i zamiast drogiej ropy, stosować tańsze o ponad 50% LPG? Instalacje LPG do silników diesla są obecnie jedynym skutecznym i dostępnym na rynku sposobem na widoczne obniżenie kosztów paliwa. Z docierających od użytkowników informacji wiadomo, że instalacja STAG DIESEL pozwala obniżyć koszty paliwa nawet o 25%. Co ważne, montaż takiej instalacji jest znacznie tańszy niż zakup nowego, oszczędniejszego samochodu.

Jak działa STAG Diesel ?

Zasada działania instalacji gazodiesla jest prosta i polega na jedno-czesnym zasilaniu silnika gazem i olejem napędowym. Instalacja STAG DIESEL podaje niewielką dawkę LPG do układu dolotowego silnika, zwykle przed turbiną. Gdzie zatem zysk? Źródłem oszczędności jest zastąpienie części drogiej ropy, tańszym o ponad połowę LPG! Dodanie gazu do powietrza powoduje także dokładniejsze spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. W efekcie wzrasta sprawność silnika, a co za tym idzie jego moc i moment obrotowy od 10 do aż 30%. Dla każdego ważne jest by instalacja LPG nie powodowała awarii silnika. To naturalna obawa. Przeprowadzony test długodystansowy pod niezależnym nadzorem Politechniki Białostockiej udowodnił, że instalacja STAG DIESEL nie niszczy silnika.

Od busa do czołgu

Dzięki przemyślanym rozwiązaniom, instalację STAG DIESEL można montować w każdym silniku diesla bez względu na technologię wtrysku. Nie ma znaczenia czy w układzie wtryskowym pracuje pompa, pompowtryskiwacze czy CammonRail. Nie ma też znaczenie pojemność czy moc silnika ani wielkość auta. Uniwersalność tego rozwiązania pokazują różnorodne zlecenia montażu: od nowoczesnego kombajnu, poprzez 500-konny zestaw czy ciągnik rolniczy aż po zabytkowy czołg.

Dlaczego?

Różne są powody montażu instalacji gazowej. Dla jednych ważne będą oszczędności. Ich wielkość zależy od charakteru pracy auta. Szczególne powody do zadowolenia będą mieć wszyscy, którzy jeżdżą w dalekie trasy. Spokojna jazda i jednostajne obciążenie silnika sprzyjają oszczędzaniu. Różnica w kosztach paliwa może przekroczyć w takiej sytuacji nawet 25%. Wiadomo, że im większy i bardziej paliwożerny silnik, oszczędności będą większe. Jest także inny powód montażu instalacji STAG DIESEL: znaczny wzrost mocy. Na tym, najbardziej zależy rolnikom czy np. pasjonatom jazdy w terenie, dla których skokowy wzrost mocy jest ważniejszy niż spodziewane oszczędności.

Zastosowania STAG Diesel:

  • samochody dostawcze
  • samochody ciężarowe
  • autobusy
  • ciągniki i maszyny rolnicze
  • maszyny budowlane
  • agregaty prądotwórcze

STAG Diesel to:

  • niższe do 35% kosztów paliwa
  • wyższa do 30% moc silnika
  • ograniczenie cząstek stałych w spalinach
  • zwiększony zasięg dzięki ON + LPG
volvo z instalacją STAG DIESEL
W testach prasowych uzyskano 13,5% oszczędności. Przy okazji moc wzrosła o 100KM
Jedynie tankowanie LPG, zdradza montaż instalacji STAG DIESEL. Wzrost mocy ze 112 do 142 KM
czołg T55 z instalacją gazodiesla. STAG DIESEL
Jedynie tankowanie LPG, zdradza montaż instalacji STAG DIESEL. Wzrost mocy ze 112 do 142 KM
130 konny John Deere po montażu instalacji STAG DIESEL osiągnął moc 190 KM
AutoSpalanie ONSpalanie ON + LPGOszczędności w zł
na dystansie 10 000km
OSOBOWE
BMW 530d8,5l3,8l ON + 5,3l LPG1 020zł
Renault Laguna 1,9 DCI6,5l3,5l ON + 3,5l LPG630zł
TERENOWA
Mitsubishi Pajero 3,212l4,5l ON + 8l LPG1 710zł
Toyota Hilux10l6,6l ON + 3,5l LPG740zł
DOSTAWCZE
Fiat Ducato 3,012l9l on + 4l LPG728zł
Iveco Daily 2,817l10,4 ON + 6,7 LPG1 560zł
Mercedes Sprinter 2,214l8l ON + 7l LPG1 260zL
Renault Trafic 1,9 1007,7l4,1l ON + 3,9l LPG800zł
CIĘŻAROWE
Ivecp Traller 410 6×643l29l ON + 18l LPG6 100zł
MAN TGS 19.40042l21l ON + 21l LPG5 040zł
MAN TGL 12.24020l10l ON + 14 LPG1 620zł
Renault Premium 450 DXi36l27l ON + 12l LPG1 590zł
Scania R42035,5l25,5l ON + 11,5l LPG2,120
Volvo FH 12 38043l33l ON + 12l LPG2 020zł
MASZYNY BUDOWLANE i ROLNICZE (mth)
Ładowarka XCMG30l15l ON + 15l LPG35 900 (1000mth czyli 125 dni czyli ok. 4 m-ce)
John Deere 130 KM14l7l ON + 7l lPG16 900zł (1000mth czyli 125 dni czyli ok. 4 m-ce)

Ceny z sierpnia 2017: LPG – 1,89 zł/l, ON – 4,29 zł/l