Instalacja STAG DIESEL doskonale sprawdza się także w starszych maszynach, które z racji rozwiązań technicznych są słabsze i bardziej paliwożerne. Montaż przeprowadzony na ciągniku International 955 z 1979 roku z silnikiem Deutz o mocy 68 KM i napędem 4×4, nie nastręczał żadnych trudności. STAG DIESEL został zamontowany według kompletacji i zaleceń producenta.
Sterownik STAG DIESEL >> wraz z pozostałymi elementami typowego zestawu montażowego >> znalazł się tuż pod pokrywą silnika. Reduktor R01 >> , czujnik temperatury i ciśnienia PS-02 >>, elektrozawór z filtrem fazy ciekłej >>, filtr gazu fazy lotnej >> oraz listwę wtryskiwaczy AC W01 >>.
Mimo prostej konstrukcji silnika i układu wtryskowego pozbawionego jakiejkolwiek elektroniki, STAG DIESEL korzysta ze wszystkie elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo pracy silnika i instalacji: sondę lambda >>, czujnik temperatury i ciśnienia spalin >> oraz czujnik spalania stukowego >>. Gdyby czujniki zarejestrowały jakąkolwiek anomalie w pracy silnika, instalacja zostałaby wyłączona. W ten sposób STAG DIESEl gwarantuję pełne bezpieczeństwo użytkowania instalacji w każdych warunkach. Montaż systemu nie wymagał żadnych przeróbek w silniku. Podzespoły instalacji zostały zamontowane jako osprzęt silnika i w każdej chwili można je zdemontować bez śladu.
Przełącznik rodzaju zasilania LED 400 >> trafił na centralne miejsce skromnej deski rozdzielczej tego prostego ciągnika. W imię wygody użytkowania, zrezygnowano z klasycznego zbiornika LPG na rzecz dwóch leżących butli 11 kg >>, stosowanych także w wózkach widłowych. Ich łączna pojemność użytkowa to 44 litry. Umiejscowiono je w specjalnych uchwytach przykręconych do błotników. W ten sposób kierowca wymienia butle na polu, bez konieczności jazdy do odległej stacji LPG.
Pomiar mocy wykonany po montażu instalacji gazowej wykazał wzrost mocy silnika o 16% przy jednoczesnej redukcji kosztów paliwa, na czym najbardziej zależało użytkownikowi.
Tabela: Zmierzony wzrost mocy po zamontowaniu instalacji STAG DIESEL
CIĄGNIK | MOC na ON | MOC na ON+LPG | WZROST MOCY |
---|---|---|---|
International 955 – rok prod. 1979 (wtrysk mechaniczny) | 68 KM | 79 KM | 16 % |