Instalacja STAG DIESEL składa się z bardzo dokładnie zaprojektowanych i przebadanych elementów własnej konstrukcji. Warto podkreślić, że niemal wszystkie elementy instalacji STAG DIESEL są wyprodukowane w Polsce, we własnej, nowoczesnej fabryce. Dzięki drobiazgowej kontroli jakości, marka STAG stała się synonimem trwałości, co jest najważniejsze z punktu widzenia użytkownika. Jedynie kilka komponentów: czujnik spalania stukowego, sonda lambda, termopara czy przetwornica pochodzi od uznanych producentów zewnętrznych, np. BOSCH.
Zawór tankowania służy do szczelnego połączenia dystrybutora gazu z instalacją samochodu podczas tankowania. Zamontowany wewnątrz zawór zwrotny zapobiega wypływowi gazu podczas odpinania pistoletu. W przypadku samochodów ciężarowych i autobusów, dla wygody, zalecamy montaż zaworów tankowania po obu stronach pojazdu.
Najbardziej widocznym elementem instalacji gazodiesla jest zbiornik gazu, którego wielkość czy kształt musi ściśle odpowiadać parametrom pojazdu i dostępnego do montażu zbiornika miejsca. Zbiorniki LPG stosowane w instalacjach gazowych są w pełni bezpieczne, czego dowodzą liczne badania, homologacje i niezależne crash testy dziennikarskie.3. filtr gazu fazy ciekłej oraz elektrozaworem
Zadaniem filtra fazy ciekłej jest pierwsze oczyszczenie gazu z zanieczyszczeń stałych (najczęściej grafit pochodzący ze środków smarnych pomp np. dystrybutorów). Zadaniem zespolonego z obudową filtra gazu, elektrozaworu jest dodatkowe zabezpieczenie instalacji gazowej przed jakąkolwiek nieszczelnością lub awarią elektrozaworu przy zbiorniku gazu.
Zadaniem reduktora jest zmniejszenie (zredukowanie) ciśnienia napływającego ze zbiornika gazu LPG w fazie ciekłej i spowodowanie jego przejście w fazę gazową (odparowanie), dzięki podgrzaniu przez płyn z układu chłodzenia silnika. Te same reduktory można stosować są w instalacjach pracujących w silnikach benzynowych. Wtedy mówi się że reduktor jest dedykowany do jednostek o mocy np. od 150 do 250 KM. O co chodzi? W przypadku silników wysokoprężnych ważny jest wydatek gazu, który dostarczony może być do silnika. W przypadku silników benzynowych jest to zwykle ok. 10 – 25 litrów LPG, gdy mówimy o dieslu, zapotrzebowanie na LPG jest zawsze mniejsze i w praktyce wynosi ok. 5 – 20 litrów gazu.
Jego zadaniem jest oczyszczenie odparowanego gazu z wszelkich zabrudzeń (takich jak oleiste zabrudzenia), które mogą wpłynąć na poprawność pracy precyzyjnych wtryskiwaczy. Podobnie jak w przypadku każdego filtra należy dbać o terminowość jego wymiany. Wymiana standardowych filtrów zalecana jest co 15 tys. km.
Jego zadaniem jest pomiar temperatury gazu, ciśnienia dostarczanego LPG oraz podciśnienia w kolektorze ssącym. W przypadku np. zderzenia i uszkodzenia instalacji, czujnik wykryje spadek ciśnienia i wyłączy instalację LPG oraz zamknie zawory na zbiorniku oraz przed reduktorem. Montowany pomiędzy filtrem fazy lotnej a wtryskiwaczami.
Odpowiadają za bardzo dokładne dozowanie paliwa gazowego do kolektora ssącego. Ich trwałość oceniana jest na 100 tys. km jady w cyklu miejskim lub nawet 200 tys. km w cyklu pozamiejskim.
Jego zadaniem jest włączenie instalacji STAG DIESEL i pokazywanie poziomu gazu w zbiorniku. Czytelny i łatwy w montażu. Dwukolorowe podświetlenie przycisku z logotypem spełnia funkcję wskaźnika rezerwy i sygnalizacji różnych trybów pracy instalacji. Możliwość obracania logo i dostosowania jego orientacji do pionowego lub poziomego montażu.
Sterownik na podstawie danych z wtryskiwaczy oleju napędowego, czujnika położenia pedału gazu, sondy lambda, czujnika temperatury spalin i czujnika spalania stukowego oblicza aktualne zapotrzebowanie na LPG. Przy obliczaniu sterownik bierze pod uwagę takie informacje jako temperatura silnika oraz temperatury i ciśnienia w układzie gazowym. Dedykowany do silników diesla od 2 do 16 cylindrów, przeznaczony do pracy w silnikach z wtryskiem mechanicznym, pompowtryskiwaczami czy Common Rail.
Jeden z elementów zabezpieczających silnik. Montowany na kolektorze wydechowym. Kontroluje temperaturę gazów wydechowych (spalin). Jeśli dojdzie do niepokojącego wzrostu temperatury spalin – czujnik ten wyłącza instalację gazową.
Kolejny element zabezpieczający silnik przed awarią. W przypadku wystąpienia spalania stukowego, wyłącza instalację gazową. Montowany do bloku silnika.
Jej zadaniem jest kontrola prawidłowości działania instalacji gazowej. Dane z sondy lambda informują, ile swobodnego tlenu jest w spalinach. Pomiar ten pozwala określić miedzy innymi ilość gazu, którą należy dostarczyć do silnika w danym zakresie obciążenia. Jeśli nie ma jej w pojeździe, musi zostać koniecznie zamontowana, by dostarczać potrzebne dane do sterownika STAG DIESEL.
Jeśli samochód wyposażony jest w 24 V instalację elektryczną, konieczny jest montaż przetwornicy napięcia prądu stałego 24/12V. Obniża ona napięcie w układzie elektrycznym przeznaczonym do zasilania i sterowania instalacją gazową, do wartości 13,8 V. Wynika to z faktu, że wszystkie komponenty systemu STAG DIESEL (sterownik, wtryskiwacze, elektrozawory) pracują przy takim napięciu.