Koszty paliwa stanowią dziś ok. 50% ogólnych kosztów transportu, powodując, że przewoźnicy szukają sposobów na ich obniżenie. Najczęściej inwestują w szkolenia dla kierowców i starają się redukować inne wydatki w firmie. Można też zastosować skuteczniejsze rozwiązanie: zainwestować w instalację LPG do silników Diesla i jeździć na tanim gazie.
Tajemnica sukcesu tkwi w relacji cenowej: ON – LPG. Od wielu lat cena auto-gazu stanowi niezmiennie ok. 50% ceny oleju napędowego. Inwestując w instalację STAG DIESEL, obniżamy koszty paliwa, zastępując część spalanej, drogiej ropy, znacznie tańszym LPG. Ilość zastępowanej ropy gazem jest różna, uzależniona od auta, stylu jazdy i przede wszystkim rodzaju wykonywanej pracy. Można przyjąć, że w lokalnej dystrybucji może to być 10+15%, zaś w transporcie dalekobieżnym, nawet 30%. Oznacza to, że np. ciągnik siodłowy, który spala 30 1 ON, podczas jazdy na LPG, będzie spalać ok. 20 1 ON i 10÷12 1 LPG. Oszczędności sięgać będą zatern równowartości ok. 51 ropy. System STAG DIESEL najlepiej sprawdza się tam, gdzie paliwożerny silnik pracuje pod stałym obciążeniem.
Więcej mocy
Zasada działania instalacji STAG DIESEL polega na podaniu niewielkiej dawki LPG (lub CNG) do układu dolotowego silnika. Podanie LPG do powietrza powoduje lepsze wypalenie się mieszanki paliwowo-powietrznej. W efekcie wzrasta sprawność silnika, a co za tym idzie jego moc i moment obrotowy. Pomiary dokonane przez producenta w ramach testów prasowych, pokazują, że wzrost mocy waha się od 10 do aż 30%!
STAG DIESEL sprawdzi się w:
- transporcie dalekobieżnym i międzynarodowym
- maszynach budowlanych
- iągnikach rolniczych
- agregatach prądotwórczych
Gazodiesel dla każdego
Instalacja STAG DIESEL przeznaczona jest do wszystkich typów silników wysokoprężnych. Nie ma znaczenia, czy jednostka napędowa wykorzystuje pompę wtryskową, pompowtryskiwacze czy cammon rail. Istotne jest to, że montaż instalacji gazowej nie wymaga ingerencji w konstrukcję silnika, układ wtryskowy czy elektronikę sterującą. STAG DIESEL to instalacja dedykowana przede wszystkim do samochodów dostawczych, ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych i rolniczych. Instalacja STAG DIESEL została poddana testowi długodystansowemu pod nadzorem.
STAG DIESEL to:
- redukcja kosztów paliwa (do 35%)
- wzrost mocy (do 30%)
- ogrniczenia dymienia z rury wydechowej
- zwiększony zasięg na ON + LPG
Politechniki Białostockiej. Dokonywane co 15 tys. km inspekcje silnika (rozebranie, po-miary, oględziny) udowodniły, że instalacja STAG DIESEL nie niszczy go.
Więcej informacji o instalacji STAG DIESEL na stronie www.stag.pl i u doradcy technicznego: Arkadiusz Romanik, tel. + 48 669 999 973
Wyniki pomiaru maksymalnej mocy i momentu obrotowego VOLVO FH 13 500 EEV z instalacją STAG DIESEL
ON | ON + LPG | Różnice | Różnice | |
---|---|---|---|---|
Moc silnika (kW/KW) | 370/503 | 443/602 | + 73/99 | +19,7% |
Maks. mom. obrot. (Nm) | 2516 | 2642 | +126 | +5% |
Przykładowe spalania pojazdów z instalacją STAG DIESEL
Auto | Spalanie ON | Spalanie ON + LPG |
---|---|---|
DOSTAWCZE | ||
Fiat Ducato 3,0 | 12 l | 9l + 4l |
Iveco Daily 2,8 | 17l | 10,4l + 6,7l |
Mercedes Sprinter 2,2 | 14l | 8l + 7l |
Renault Trafic 1,9 100 | 7,7l | 4,1l + 3,9l |
CIĘŻAROWE | ||
Iveco Trakker 410 6×6 | 43l | 29l + 18l |
MAN TGS 19.400 | 42l | 21l + 21l |
MAN TGL 12.240 | 20l | 10l + 14l |
Renault Premium 450 DXi | 36l | 25,5l + 11,5l |
Scania R420 | 35,5l | 25,5l + 11,5l |
Volvo FH 12 380 | 43l | 33l + 12l |