Koszty paliwa stanowią dziś ok. 50% ogólnych kosztów transportu, powodując, że przewoźnicy szukają sposobów na ich obniżenie. Najczęściej inwestują w szkolenia dla kierowców i starają się redukować inne wydatki w firmie. Można też zastosować skuteczniejsze rozwiązanie: zainwestować w instalację LPG do silników Diesla i jeździć na tanim gazie.

Tajemnica sukcesu tkwi w relacji cenowej: ON – LPG. Od wielu lat cena auto-gazu stanowi niezmiennie ok. 50% ceny oleju napędowego. Inwestując w instalację STAG DIESEL, obniżamy koszty paliwa, zastępując część spalanej, drogiej ropy, znacznie tańszym LPG. Ilość zastępowanej ropy gazem jest różna, uzależniona od auta, stylu jazdy i przede wszystkim rodzaju wykonywanej pracy. Można przyjąć, że w lokalnej dystrybucji może to być 10+15%, zaś w transporcie dalekobieżnym, nawet 30%. Oznacza to, że np. ciągnik siodłowy, który spala 30 1 ON, podczas jazdy na LPG, będzie spalać ok. 20 1 ON i 10÷12 1 LPG. Oszczędności sięgać będą zatern równowartości ok. 51 ropy. System STAG DIESEL najlepiej sprawdza się tam, gdzie paliwożerny silnik pracuje pod stałym obciążeniem.

Więcej mocy

Zasada działania instalacji STAG DIESEL polega na podaniu niewielkiej dawki LPG (lub CNG) do układu dolotowego silnika. Podanie LPG do powietrza powoduje lepsze wypalenie się mieszanki paliwowo-powietrznej. W efekcie wzrasta sprawność silnika, a co za tym idzie jego moc i moment obrotowy. Pomiary dokonane przez producenta w ramach testów prasowych, pokazują, że wzrost mocy waha się od 10 do aż 30%!

STAG DIESEL sprawdzi się w:

  • transporcie dalekobieżnym i międzynarodowym
  • maszynach budowlanych
  • iągnikach rolniczych
  • agregatach prądotwórczych

Gazodiesel dla każdego

Instalacja STAG DIESEL przeznaczona jest do wszystkich typów silników wysokoprężnych. Nie ma znaczenia, czy jednostka napędowa wykorzystuje pompę wtryskową, pompowtryskiwacze czy cammon rail. Istotne jest to, że montaż instalacji gazowej nie wymaga ingerencji w konstrukcję silnika, układ wtryskowy czy elektronikę sterującą. STAG DIESEL to instalacja dedykowana przede wszystkim do samochodów dostawczych, ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych i rolniczych. Instalacja STAG DIESEL została poddana testowi długodystansowemu pod nadzorem.

STAG DIESEL to:

  • redukcja kosztów paliwa (do 35%)
  • wzrost mocy (do 30%)
  • ogrniczenia dymienia z rury wydechowej
  • zwiększony zasięg na ON + LPG

Politechniki Białostockiej. Dokonywane co 15 tys. km inspekcje silnika (rozebranie, po-miary, oględziny) udowodniły, że instalacja STAG DIESEL nie niszczy go.

Więcej informacji o instalacji STAG DIESEL na stronie www.stag.pl i u doradcy technicznego: Arkadiusz Romanik, tel. + 48 669 999 973

Wyniki pomiaru maksymalnej mocy i momentu obrotowego VOLVO FH 13 500 EEV z instalacją STAG DIESEL

ONON + LPGRóżniceRóżnice
Moc silnika (kW/KW)370/503443/602+ 73/99+19,7%
Maks. mom. obrot. (Nm)25162642+126+5%

Przykładowe spalania pojazdów z instalacją STAG DIESEL

AutoSpalanie ONSpalanie ON + LPG
DOSTAWCZE
Fiat Ducato 3,012 l9l + 4l
Iveco Daily 2,817l10,4l + 6,7l
Mercedes Sprinter 2,214l8l + 7l
Renault Trafic 1,9 1007,7l4,1l + 3,9l
CIĘŻAROWE
Iveco Trakker 410 6×643l29l + 18l
MAN TGS 19.40042l21l + 21l
MAN TGL 12.24020l10l + 14l
Renault Premium 450 DXi36l25,5l + 11,5l
Scania R42035,5l25,5l + 11,5l
Volvo FH 12 38043l33l + 12l